Olyan sok minden van, amit úgy szeretnénk elmondani a gyerekeinknek! Szeretnénk meggyőzni őket, hogy ne nőjenek fel olyan hamar, de nem hallgatnak ránk. El akarjuk mondani nekik, hogy a szépség múlandó, de ők nem hajlandók elhinni. Figyelmeztetjük őket, hogy tetteiknek következményei lesznek, és mégis dacolnak velünk. Szomorú, de gyerekeink még csak nem is kapiskálják, hogy veszélyes hely ez a világ, így hát a mi dolgunk, hogy megtegyünk mindent, amit csak tudunk, hogy megvédjük őket.

2009. november 22., vasárnap

Még mindig nem jár!

Tudom, tudom, de mostmár nagyon stresszel a dolog. Azt hittem múltkor, hogy karácsonyra már itt fog futkározni, persze ez még nem lehetetlen, de az időnk egyre fogy, két hét múlva 1,5 éves lesz. Egyszerűen nem értem. Kézenfogva megy, mit megy, szalad. Táncol, ugrál, felül, térdel, guggol, lehajol, mindezt kapaszkodva.  Inkább mászik, olyan tökélyre fejlesztette, hogy alig lehet utolérni, olyan gyors. A járássegítőt nem akarja tolni, kettőnk között nem akar menni. Mostanában megállni sem akar egyedül, teljesen elutasítja, mintha nagyon félne. Úgy érzem eljött az idő, hogy ne csak azt hallgassam: türelem, hanem egy Dévényes véleményét kikérjem. Felhívom őket holnap, persze gondolom nem kapok azonnali időpontot és adjon tanácsot miként tudnák segíteni neki. Megfigyeltem azt is, hogy a lábain teli talppal áll, nagyon ritkán húzza be az ujjait. Sly! Kiváncsi lennék arra is, veletek a Dévényes milyen gyakorlatokat végeztet?
Kedves olvasóim? Nektek mi a véleményetek? 

14 megjegyzés:

  1. Orsi, egészen biztosan nincs semmi baj! Ha nagyon izgulsz, először ne a dévényessel próbálkozz, hanem vidd el inkább a korai fejlesztőbe, nézzék meg ott. Megjegyzem, hogy Marci az elindulása előtt soha nem állt meg huzamosabb ideig. Előtte pár héttel lépegetett közöttünk, de aztán hetekig még az sem. És aztán egyik pillanatról a másikra nekiindult. Én azt gondolom, bár nem vagyok szakember, hogyha a mászás ennyire baromian jól megy neki, akkor semmi szervi vagy mentális oka nem lehet arra, hogy ne tudjon menni!!
    Nyugi!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Olvasom,hogy aggódsz,amit teljesen meg is tudok érteni.Én vagyok kérem a fő-fő paramami! :)
    A Dévény módszer nagyon jó,főleg tónusproblémás gyerekek számára.Nyilván mindenféle mozgás visszahat az idegrendszerre,így maga a mozgatás is elősegíti a fejlődést.Ilyen értelemben jó a Dévény magával a mozgással kapcsolatosan is.Akinek túl feszes a tónusa(spasztikus)illetve hipotón(laza)azoknál a gyerekeknél remek eredményeket produkál,és igen gyorsan.Rongybaba laza a gyerek,vagy olyan ,mint egy kőszikla ,amikor felemeli az ember.
    Annak,hogy egy kisgyermek lassabban fejlődik rengeteg oka lehet.Az összes szenzoros területet tekintve lehetnek okok.Nem csak a tónuszabályozás lehet probléma.Lehetnek egyensúlyproblémák,lehetnek primitív reflexek,melyek nem épültek le időben,lehetnek a saját test érzékelésével problémák..stb..
    Jól mászik,szabályosan(ellentétes-kar láb),kézenfogva lépeget.egyensúly..?Mindaz ami egy kisgyerek idegrendszerébe befut a kül. csatornákon keresztül,azt ott integrálnia kell,ahhoz,hohgy válaszreakciót,vagy önindította mozgást tudjon,merjen produkálni.Amennyiben pl. az egyensúlyérzéke bizonytalan,éretlen ezen a terülten,úgy az integráció nem tud biztosan működni.Bizonytalan lesz,nem érzi jól a teret abban a testhelyzetben,így nem is "meri" megtenni.
    Nem láttam Roxit,csak azt amit leírsz.Én mozgást fejlesztek ugyan,de nagyoknál.Korai fejl. szakollim van,de élesben nem igen csináltam.Amit Annus ír ,az nem rossz ötlet.Vidd el a korai fejl. kp-ba.Nagyobb városokban akad ilyen,ált. a Nevelési Tanácsadó részeként,vagy annak közelében.Van úgy,hogy a nev.tan. szakembere a korai fejl.Ingyenes szolgáltatás,és tanácsot adnak arra vonatkozóan,hogy mi lehet az ok,mit kell esetleg tenni..Van -e ok egyáltalán?Én úgy emlékszem,hogy Betti is viszonylag lassabban lékedett a fejlődési lépcsőfokokon.Lehet ez egyéni ütem is,minden kül. ok nélkül.
    Szoktuk mondani,hogy ne hasonlítgassa az ember a csemetéket,de amennyiben a saját gyerekünk valamit "jelentősen" később tesz,mint a többi a környezetünkben,úgy érdemes tanácsot kérni,mert később jelentkezhet ennek következménye.Ezzel nem szeretnélek megijeszteni,pontosan látom,hogy épp azon vagy,hogy tudd kell-e izgulnod.
    Otthon is lehet kül. fejlesztő gyakorlatokat végezni.Fiziológiás nagylabdára ültetni,azon egyensúlyozni,lábát fogva felfektetni,hintáztatni.Gördeszkára fektetni,és tologatni(Nyaki reflex,hogy felemeli,és tartja-e a fejét)Takaróban hintáztatni,forgatni.Takaróval görgetni.Ezek mind stimulálják az idegrendszerét.
    A blogomon van egy Alapozó terápiás videó.Ezzel a módszerrel dolgozom.A videón a terapeuta nagyon jól elmondja,hogy milyen okok-következmények lehetnek a mozg. fej. kapcs.Nem egy videó van,talán kettő.Egyik a finommozgásról szól,a másik a nagymozgásról.
    Nézd meg,ha érdekel..
    Remélem tudtam valamit segíteni.
    Csilla

    VálaszTörlés
  3. http://www.youtube.com/watch?v=7XFY2b03hrY&feature=player_embedded

    VálaszTörlés
  4. Na akkor én nem is írok semmi tudományosat bár lassan doktorálok a témából...Elöször is ne parázz rendben van minden én nem hiszek a másfél évesen nem jár akkor ott gond van dologban és hidd el rengeteg tapasztalt anyukát végig hallgattam!Lehet,hogy a fejlesztő elinditja nem tudom.A mi Eszterünk Petős konduktor és gyógyped.ő mondta ,hogy vigyem Dévényre és nagyon nyert a dolog.Az viszont fontos ,hogy olyan Dévényest válassz aki tényleg jó!Nem tudom meddig akarsz elmenni mármint km-ben mi budafokra járunk...Ha ott helyben keresel azért "nyomozd"le!Szerintem elindul karira az lesz az ajándék!Egyébként gondolom olvastad amit eddig írtam,hogy két neurológus szerint sincs semmi eltérés és mégsem megy megoldást mégsem adtak.Ráadásul a korai fejlesztő sem jutott semmire a Dévény bizonyított elöször és látványosan.Én elvinném egyszer.Ha jó akkor aznap vagy másnap látod a javulást és ez halál komoly!Amit leírtál nálunk is megy csak ő a járássegítővel,gurulós székkel mindennel közlekedik viszont nem áll egyedül!Szóval minden félelem nélkül elviheted kiváncsi vagyok a fejleményekre!!Egyébként tartom a kapcsolatot más Dévény tornással is és ők is hasonló eredményekről számolnak be.De ha nem viszed is el fog indulni heteken belül!Nem 18 hósan na bumm!Szép és okos nagy lány mint a tesója semmi gond nem lesz!Puszi!

    VálaszTörlés
  5. Jaj bocsánat a gyakorlatok!Szóval ezt úgy képzeld el ha voltál olyan masszőrnél akinél fájt amit csinált hasonló.Általában a hüvelyk ujjával lazítja az izmon lévő hártyát.Tudod amikor húst bontasz szét azon is van.Szóval ez a hártya ha feszes, ha laza a gyerek összeugrik ezt oldják ők ezzel a módszerrel.Majd közben olyan gyakorlatokat végeztetnek a gyerekkel amit a konduktorok is guggolás,térdelés minden izmot megmozgatnak ami a járáshoz kell.Eleinte üvölt de annyira nem lehet rossz mert ma a 45 percből fél órát csendben volt és figyelte ahogy beszélgetünk.Konyhanyelven ez a lényege.

    VálaszTörlés
  6. Sly!
    Én sem tudományoskodni akartam.Pedig én valóban készülök doktorálni a témából.Én egy szóval sem mondom,hogy rossz a Dévényes,de nem minden gyereknek ua. a gondja!

    VálaszTörlés
  7. Rusi!
    Én egyáltalán nem akarok ebböl doktorálni sőt szeretném elfelejteni ezt az egészet végre.Te leírtad a szakmai részét én meg a tapasztalatot.Valóban igazad van nem minden gyereknek ua.a gondja.Nekünk nem használt a korai fejlesztés nem indult el Áron.Sőt semmi nem történt azóta viszont amióta Dévényezünk egy hónap alatt olyan változáson ment át Áron minden szempontból,hogy még Eszter is csak bámul.Szerintem a Dévény MINDENKINEK csak használ és nem értem az elutasítást.Lehet fejlesztőzni párhuzamosan Dévénnyel együtt is és ha nem teszed akkor is elindul...csak nem mindegy hogy fog menni -ezt mondja a Dévényes-a minősége!Én látom a 10 éves lányom akinek semmit sem ért a torna,az éjszakai sín,a gyógycipő a mai napig befelé áll a lába és ez csak egyre rosszabb és fáj neki.Nem látjuk Roxit miért nem tud elindulni lehet,hogy feszes,lehet hogy laza...Tudod engem mindig azzal rémisztgetnek a fejlesztőben hogy ha egy gyerek másfél évesen nem indul el annak oka van!És ezzel az őrületbe kergetnek ettől akartam megkimélni Orsiékat.Ezért írtam,hogy vagy vigye Dévényre vagy sehova...Más ám onnan nézni és más ha a saját gyerekedről van szó...

    VálaszTörlés
  8. Sly!
    Hidd el ,én tudom a legjobban,és nagyon mélységesen,hogy milyen az amikor a saját gyerekedről van szó!Szerintem ez nem volt adekvát hivatkozás..Sajnos.Nálam jobban senki nem tudja,igaz más témában,de szerintem ne is menjünk ebbe bele.
    Én nem utasítottam el a Dévényt!Elismerem és tudom,hogy nagyon jó!
    Én azt mondtam,hogy különböző lehet a vezető tünet.A lazaság is lehet pl. más probléma kísérő tünete,de lehet a vezető tünet maga.Nem mindegy..Lehet ,hogy Orsi Roxi lánya se nem laza,se nem merev..Lehet,hogy bármelyik.Lehetnek olyan reflexek,melyek fennmaradása okozza a továbblépés megakadását.Lehet érzékszervi probléma,lehet sok más dolog.Téged a korai fejlesztő küldött a Dévény módszerre(úgy emlékszem),tehát valamit lehet azért abban is.A másik dolog,hogy azt is figyelni kell,hogy más területeken mutat-e elmaradást a fejlődésben a gyerek,vagy csak a mozgásában..Összetett dolog ez.
    A Dévénnyel,illetve bizonyos szakembereivel pedig egy gond van,mégpedig a pénz.Ebbe sem folynék bele.
    Az,hogy másfél évesen sem indul el,az nem csak a tónusprobléma miatt lehet,ezért rémisztgetnek vele,és ezért kell utána nézni.Te utána is jártál.
    A járás minősége,és a mozgás ügyessége sem mindegy,épp azért ,mert minden összefügg. A picik mozgás által fejlődnek,és amennyiben megrekednek hosszabb ideig egy ponton,úgy a "többi terület" is zsákutcába jut,később érik,elmaradhat..stb..Ennek általában oka,és következménye is van.
    Az a gond,hogy a védőnők,és orvosok sokszor legyintenek,hogy majd elindul stb..Nem szabad sokat várni.Jobba megnézetni,mert nagyon fontos időszak,és lépések ezek.Mi látjuk az ovisoknál,hogy bizony hol ,és milyen hamar jelentkeznek később a gondok..

    VálaszTörlés
  9. Rusikám!
    Én nem akarom más blogját fórummá tenni...Igen talán Petrus miatt te empatikusabb vagy sajnos ez mindenkire nem mondható el és lehet ,hogy azért mert túlterheltek,pénztelenek nem tudom.Minden estre ide rengeteg gyerek jár és kategorikusan kijelentik hogy ha egy gyerek nem jár másfél évesen az baj és annak oka van.Nem a mi esetünkről beszélek érted?!Szerintem ez nem helyes!Amióta benne vagyok ebben a dologban sok mindenkivel beszéltem 30 éve fiú 2 évesen kezdett járni 3évesen beszélni és semmi gondja kiolvasott egy könvtárat.Az hogy minket elküldtek Dévényre az egy oltári szerencse mert az orvosoknál mint olvastad mindenhol elutasítás volt a válasz...és bizony z is tény,hogy minél később jut valaki Dévényre annál nehezebben lehet helyre hozni a rosszul beidegződött mozgásokat.De szerintem Orsi már elég infóval rendelkezik hogy döntsön ,kíváncsian várom a fejleményeket és nem azért ,hogy tudjunk mit "csócsálni"hanem a tapasztalat miatt mert mindenből lehet tanulni:)))

    VálaszTörlés
  10. Sly!
    Én egyáltalán nem akartam veled hajba kapni.Eszem ágában sem volt.Csócsálni meg végképp.
    Senki nem mondta (ismétlem)hogy rossz lenne a Dévény.Én elismerem.Azt írtam,hogy úgy emlékszem titeket Eszter küldött el a Dévényre,pedig vele nem vagy elégedett.Valami jót akkor csak tett.
    Tudod ,másoknál meg a korai fejlesztő hoz csodákat,és ők meg arra esküsznek.
    Én nem hinném,hogy általánosítva azt lehet mondani,hogy mindenki fásult ,és túlterhelt ebben a szakmában.Illetve biztos az,de mivel segítő szakma,azért empátia nélkül szerintem nehéz lenne csinálni.Olyan is akad persze,mint mindenütt.Vannak orvosok is,akik még ki is jelentik,hogy nem tudnak együtt érezni.
    Vannak persze lassabban fejlődő gyerekek,ahogy te is írod,akik később remekül behozzák a "lemaradásukat".Sajnos nem mindenkire igaz ez,én tudom,mert látom..Sokaknak lehetett volna több segítséget adni,ha komolyabban veszik a dolgot.Pl védőnő.
    Maradjunk annyiban,hogy minden módszer jó lehet,más-más eseteknél.
    mindenhol szakemberek dolgoznak,és valamiért mondják azt,amit.Néha akár ellentmondásos többük véleménye.Én tudom,hogy nem egyszerű.
    A lényeg,hogy figyelni kell,és lépni.Én sem akartam ezzel mást mondani.Én annak vagyok híve,hogy előbb komplexen nézze meg valaki a gyerek fejlettségét,és úgy utalja esetleg tovább.Nálatok pl. így történt.
    Én sem óhajtok vitázni ezen,de azt meg kell mondjam,hogy ismeretlenül is "bánt" ahogy néha a fejlesztő szakemberről írtál.Nézd,én kedvellek,de kollegalitás is van bennem.Te így látod szülőként..OK.Én nem ismerem,de úgy hiszem jót akart.Maximum nem voltatok egy hullámhosszon.
    Itt le is zárom,de ez kikívánkozott na.
    Bizony mindenből lehet tanulni..

    VálaszTörlés
  11. Rusi!
    Én nem kaptam hajba más a véleményem.Orsi kérdezte én leírtam.Az pedig,hogy leírom,hogy én mit gondolok a saját blogomra és neked nem tetszik most erre mit mondjak?!Nálam a dolgok nem fehérek vagy feketék hanem van átmenet.Neked a szakmád és foggal körömmel véded.Igazad van és ezt már le is írtam a blogon egy dolgot köszönök Eszternek,hogy elküldött Dévényre.Igen,ő nem nagyon empatikus ez tény a másik sem aki ott van 2/2 elég rossz átlag.Viszont amit becsülök benne,hogy nyitott másra is és ha ő nem jut sehova az ő módszereivel akkor segitséget vesz igénybe...Na mindegy is Rusi én nem haragszom tényleg csak nem értek veled egyet és a blogomra ezt akkor is leírom ha téged ez bánt sajnálom maximum nem olvasod el.Ez a blog elsősorban rólunk szól és nekünk valamint azoknak akit érdekel hogy mi van velünk.De ezt már átbeszéltük eg párszor ha zavar valami miért frusztrálod magad vele?Csillus blogjára is vissza jársz kínozni magad...Tudod milyen vagyok annyira ismersz ha valami nekem nem tetszik akkor nem körítek tálalom.Ergo ha haragudnék Rád nem ilyeneket írnék...de tényleg zárjuk már le mert ez tök ciki itt levelezgetni,jó?!Nincs harag!ÉS ORSI BOCSI!!!!

    VálaszTörlés
  12. Sly!
    Tényleg lezárom.Vagy mégsem..
    Csillus blogján nem az "idegesít" leginkább amit ő ír,hanem amit reagálnak.Azt már rég nem olvasom el..
    Nekem sem fekete-fehér a dolog.Én sem nézem egyoldalúan.amit előbb leírtál abból az derül ki,hogy ezt épp te látod feketén-fehéren.Legalább 3 alkalommal írtam,hogy én nagyon jónak tartom a Dévényt.Van az ellátásnak is egy menete.Megnézzük a gyerek ált. fejlettségét.Milyen válaszokat ad adott ingerre,milyen a játéktevékenysége,tónusa stb..A Dévény leginkább egy aspektust vizsgál,és nem a komplex képet.Ez így teljeskörű.Ezért érdemes a koraiban kezdeni.Ennek ált. Ez a protokollja.Én is nyitott vagyok másra,sőt ez csak így működik.Határtudományok,szakmák dolgoznak együtt.
    a nagyoknál pl először a pszichológus nézi a képességvizsgálatokat,aztán a logopédus a beszédet,mozgásterapeuta a mozgást..Esetleg továbbküldjük szakorvoshoz stb..
    Természetesen azt írsz a saját blogodra amit gondolsz,kiírta ,hogy nem? Viszont te itt is elég negatív voltál.Mindegy is..
    Foggal körömmel nem védem,de szeretem,és én szerencsére csak jó szakembereket ismerek.
    Örülök,hogy Áron fejlődik,és te elégedett vagy.
    No,le is zártam.
    Tőlem is bocsi Orsi!

    VálaszTörlés
  13. Köszi lányok a sok megjegyzést, összeveszni miattunk tényleg nem érdemes. Milyen unalmas is lenne, ha egyformák lennénk ;-)
    A héten nem volt időm ezzel foglalkozni, látom, hogy szépen mozog, inkább kajla és nem biztos magában. A mi ágyunkban gond nélkül megáll kapaszkodás nélkül. Egyik széktől a másikig, ha nincsen messze elmegy, igazából, amit nem akar azt nem erőltetem neki, nem szeretném kedvét szegni.
    Egyelőre ennyi, aztán alakulunk majd.

    VálaszTörlés
  14. Igazad van Orsi jól teszed!:)))Ami nagyon jó tanács volt részemre a pszichológustól ,hogy hagyjam érvényesülni és higgyek benne!Még különben is van két hete a varázsos másfélig ;)

    VálaszTörlés