Olyan sok minden van, amit úgy szeretnénk elmondani a gyerekeinknek! Szeretnénk meggyőzni őket, hogy ne nőjenek fel olyan hamar, de nem hallgatnak ránk. El akarjuk mondani nekik, hogy a szépség múlandó, de ők nem hajlandók elhinni. Figyelmeztetjük őket, hogy tetteiknek következményei lesznek, és mégis dacolnak velünk. Szomorú, de gyerekeink még csak nem is kapiskálják, hogy veszélyes hely ez a világ, így hát a mi dolgunk, hogy megtegyünk mindent, amit csak tudunk, hogy megvédjük őket.

2010. szeptember 1., szerda

Rovinj 2010 élmények

Nagyon készültünk az idei Horvátországi nyaralásra, az utolsó pillanatban viszont kiderült, hogy a nagyobbik autónk beteg és a szerelő egyáltalán nem ajánlja vele a hosszabb utat. Így maradt a másik, mérlegeltük mit hagyhatunk itthon és azért sikerült bepakolni. 13-án pénteken hajnalban indultunk el, Horvátország közepén a hegyekben már zuhogott az eső, az időjárás előrejelzésben sem voltak a legjobbak a kilátások. Kicsivel dél előtt már ott voltunk, ismerős volt a hely, hisz két éve ugyanitt nyaraltunk. Nem volt annyira hűvös, de lógott az eső lába, szerencsénk volt, találtunk elég hamar helyet és a sátrat is sikerült az eső nélkül felállítani. Már aznap fürödtünk, szép idő lett, estére jött a nagyobb zivatar. Vasárnapig minden nap esett, viszont tudtunk fürödni, egyik éjszaka hatalmas vihar volt, de mindent túléltünk. :-)

Bettina nagyon élvezte a pancsikolást, igazi kis vizicsibe. A békatalpakkal pedig annyira gyorsan úszik, hogy alig lehet utánamenni. Ő búvárkodott is az apjával, szép kagylókat hoztak fel.
Roxánát a fürdés annyira nem érdekelte, bár azért minden nap fürdött ő is, hisz ha már lementünk a tengerpartra és homokozott átmelegedett, őt is le kellett hűteni. Utolsó napon a medencés résznél úszógumi nélkül ugrált be a vízbe, úgy, hogy nekem kellett elkapni. Annyira nevettem rajta is, mert Bettina a homokban felfedezte a kagylókat, vagy érdekes köveket, mindig hozta oda hozzám. Roxána ezt észrevette és ő is felszedte a követet és mutogattta nekünk, amit természetesen meg kellett csodálni.

Rovinj még mindig fantasztikus város. Két éve voltunk már itt, de akkor csak Bettina volt velünk, Roxána olyan kicsi volt még akkor, hogy ő otthon maradt. A városnézések folyamán arra jutottam, hogy muszáj lesz egy babakocsit beszereznünk, ami tényleg esernyőkocsi, mert egy idő után Roxána elfáradt és bizony cipelnem kellett. Na meg a másik, hogy az árusoknál amit meglátott, mindent megfogott és magával akarta vinni. Azt azthiszem a mi pénztárcánk nem bírta volna. Az itthoni babakocsi nem fért be az autóba, igaz az inkább sportkocsi, mint esernyőkocsi. Szép kálváriát jártunk be vele, mert egy állami boltot találtunk, aminek a kirakatában volt babakocsi. Egyik délelőtt be is mentünk a városba, de 12,40-re értünk oda és 12,30-kor bezárt, este viszont csak 18 órakor nyitott ki újra. Így aznap visszamentünk este és a két kicsi babakocsi közül megvettük a kisebbet. Hazaérvén megnéztem a boltok kínálatát és arra jutottam, hogy igen jutányos áron jutottunk hozzá ehhez a szupi babakocsihoz. Ezután már könnyebben ment a nézelődés, ráadásul az idén eldöntöttük, hogy a templom tornyába is fel fogunk menni és elég magasan van a templom is ahhoz, hogy bármelyikünk felcipelje a dombra a kislányt.

A toronyba rengeteg vékony falépcső vezett fel, Bettina simán felment, hisz ő már nagy, Roxána mindkét kezét fogva szépen felsétáltunk. Hősiesen lépcsőzött, szerintem én jobban elfáradtam, mint ő. A kilátás mindenért kárpótolt. Belátni az egész várost, a messzebb lévő partszakaszokat és egy részen ameddig a szem ellát mindenhol tenger van. A képek azthiszem visszaadják a szépségét. A lefelé vezető út is egyszerű volt, karomba kaptam Roxánát és pillanatok alatt levágtáztam vele. Ami számunkra még mindig meglepő, hogy a templom előtt hagyott babakocsink, ugyanúgy állt ott dolgunk végeztével, ahogy otthagytuk, eszébe sem jutott senkinek, hogy meglovasítsa. Itthon lehet, hogy két perc múlva már nem találtuk volna meg.

A gyerekek semmilyen játékért vagy kügyüért nem nyafogtak, nem is készültünk nagy dolgok megvételére. Roxána kapta a babakocsit, Bettina egy nyakláncot, illetve mindkét gyereknek a tekerős automatából szedtünk ki labdát, apa is megkapta az áhított dolgát, illetve házassági évfordulónkra kaptam a képen látható Orsolya nyakláncot, amit egy bácsi 3 perc alatt egy egyszerű drótból hajtogatott meg. Többször voltunk étteremben, a gyerekeknek is nagyon ízlettek a halak és cápa is, Roxánának a csevapcsicsa ajvárral és vöröshagymával, ettünk sok fagyit, sétáltunk nagyokat. Ebédet mindig főztem, volt, hogy vacsorát is, de persze, ha már egyszer ott vagyunk, akkor a helyi ízeket nem lehet kihagyni. Mondjuk fogytam kb. 2 kilót a 9 nap alatt, az egyszer biztos, hogy a sok mozgás nagyon jó dolog. Sajnos ez a folyamat most megállt, jó lett volna 2 hónapra menni és máris közel 20 kg-al könnyebb lennék :-)

A hazafelé út simán ment egészen Siófokig, ahol a Lepsényi elágazóig bírtam, ott lehajtottam az autópályáról, de sajnos az Enyingi elágazóig az út így is 1 órán keresztül tartott a nagy dugó miatt. Egy nappal később kellett volna hazajönnünk, akkor nem lett volna ilyen probléma, de sajnos nem volt rá lehetőségünk. Jól éreztük magunkat, szerencsénk volt az idővel is, összességében nagyon jól sikerült. Mostmár vissza kell rázódni a hétköznapokba, ami sokkal nehezebb, mint gondoltam volna.